Påsklov

Har vi inte alls haft, snarare mer än någonsin att göra. Veckan har varit full av saker att göra.

Måndag började vi med veckans första av tre besök i grannstäderna norröver. Denna dag var det kalas i Sävast för Zandra som fyllde 30. Vi hade lite problem med kartläsandet på ditvägen men tillslut kom vi faktiskt fram.
Jag står dock fortfarande fast vid att jag är en riktigt vass kartläsare och att chauffören borde lyssna lite bättre så ska det nog gå smidigare framtida resor.

Tisdag hade vi tid för Noreasamtal i Sunderbyn. Alltså styrde vi än en gång bilen norrut. Denna gång mot en plats vi skulle hitta till i sömnen. Väl där träffade vi en superbra tant och pratade lite kring kejsarsnittet. Hon hade själv haft liknande graviditeter som jag och tyckte att det var rätt beslut med snitt. Så det gick toppen.

På hemvägen shoppade vi lite uteleksaker på Storheden. Väl hemma igen ringde vi barnvakten och frågade om Elsa än en gång kunde få sova där vilket gick bra. Det gjorde att vi hann med att grundmåla ett varv klart där uppe. När Fredde la sig satte jag mig och jobbade några timmar.

Onsdag förmiddag jobbade jag och hämtade sen hem Elsa efter lunch. På eftermiddagen lagade vi mat i stora lass. Denna gång tio lådor korvstroganoff och fyra lådor pannkaka till Elsa.



Eftersom det även närmar sig 2-årskalaset bakade vi även en omgång kladdmuffins.



Kvällen avslutades med ett bad för den lilla och mer jobb för mig.



Torsdag hade vi besök av mormor och gammelmormor på förmiddagen. Eller Elsa hade besök, jag gick upp och jobbade medan dom var här. Man måste ta till vara på alla chanser. Sen vilade Elsa middag och jag fortsatte med mitt. När hon vaknat klädde vi oss och gjorde oss redo för att fara till SCA och åka traktor! Det var ett stort ögonblick och väldans spännande i bilen dit.



Väl där väntade hon in traktorn hos pappa.



Sen kom den äntligen, men det var ingen liten rackare, typ största vi någonsin sett. Det hela blev alltför skrämmande så när traktorn rullat ca 2 meter ville vi inte vara med längre.
Men det var kul ändå!



Efter åket gick vi in på pappas jobb och Elsa fick en glass.



Bättre lycka nästa gång kanske.

När vi sen kom hem tog vi tag i matlagning och bak än en gång. Till middag blev det min favvorätt fiskpinnar, potatis och stuvad spenat och i bakväg blev det denna kväll en sommarkaka.

Innan det blev godnatt denna torsdag grundmålade vi klart i rummet uppe.

Kommentera inlägget här :