Onsdag

Vi kommer och sakna sommaren trots att den inte bjudit på något vidare badväder. Sovmorgon till 10 och sen ligga och titta på Ipad en stund innan frukost är snart förbi. Tyvärr.

Bestämde oss för att åka mot stan i eftermiddag, tur nog har vi kvar syskonvagnen och ännu mer tur var det att både Junie och Nour tyckte att det var kul att åka tågvagn igen. Så vi parkerade i nya parkeringshuset och vandrade till Badhusparken.

Lekte runt någon timme, alla tre var sams och lekte tillsammans.

Mumsade russin och banan till mellis.

Sen vandrade vi en vända på stadens gator innan vi åkte hemåt igen.

Imorgonkväll får Fredde semester igen så till helgen tänkte vi ta en tur till Kalix med husvagnen.

Det blev EN dag på stranden

Gårdagen bjöd upp på sommarväder så jag och tjejerna packade oss iväg till Sandön. Konstigt vad taggad man är när det är 20 grader och sol. Det blåste rätt friskt där nere men över en timme stannade vi då. Rekord för denna sommar. Elsa, Junie och Hanna på cyklar och Nour med packningen i cykelvagnen.

Vi åt varmkorv till lunch och fikade till efterrätt.

Innan vi gick tillbaka hem stannade vi och gungade. Någon har blivit tuff. Eller född tuff.

När Fredde kom hem från jobbet hade Nour sina fösta Pippitoffsar någonsin, mycket stolt.

Elsa fick följa med grannarna ut med båten och vi grillade hamburgare innan vi drog till Nilssons på kalas.

Fin sommardag, säkert den sista. Idag ser det rätt molnigt ut igen.

En nästan vanlig måndag

Sådärja, då har halva semestern sprungit förbi och vi har inte besökt en strand ännu. Fredde har även börjat jobba, men bara några dagar sen har vi 10 dagar allihopa igen innan denna sommar är slut. Själv tycker jag inte att det gör nåt med regniga dagar men för barnens skull är det jättetråkigt.

Men idag fick vi äntligen träffa lilla Signe, Annika och Harriet och det var kul. De har varit här på eftermiddagen och hälsat på. De hade med sig fika vilket var perfekt då vi hade det lite knapert på den fronten. Men jag och Nour hade dukat upp med lite annat och någon väntade och väntade på att få smaka.

Imorgon får det nog bli Granparken och på kvällen är det inbokat Kalahatten.