Fina fredag

Fredag hela veckan hade man ju gärna haft. Det är en sån mysig veckodag. Elsa och Junie har varit på dagis fram till lunch och sen har vi varit här hemma och pysslat på. De har nästan lyssnat bra idag. Så pass bra att jag tyckte det var en tokbra idé att börja städa bastu och dusch med alla vakna. Vi tog oss igenom uppgiften men någon smakade på skurvattnet och någon annan badade nästan i det och jag själv blev varmare än bastun någonsin kommer bli. Senare kom farmor och farfar hit och var med tjejerna en stund medan jag åkte till Anna och tömde deras garage på ett bord som numera står på vår övervåning. Kommer bli jättebra tillsammans med de här snygga stolarna som jag klädde om här på kvällskvisten i vinterpäls. 
 
 
Imorgon är det mycket skoj på gång. Först ska jag in till stan och luncha med en gammal pluggvän som kommer upp från Umeå. Ska bli så kul, saknar verkligen alla från pluggtiden men de närmaste veckorna ska jag faktiskt få  träffa flera stycken. Hur kul som helst! 
Direkt efter åker vi ut till Jävre för kräftskiva, vi har bjudit ut mina syskon och Elsa är så glad över att få träffa sina kusiner. Tur det finns folk som kommer när man bjuder in. 
 

Kommentera inlägget här :