Mammadagen

Torsdagar är mammadagen nuförtiden. Fredagen pappadagen, känns bra att tjejerna får ha korta veckor på dagis. Sen behöver de inte upp mitt i natten heller utan farmor och farfar är så snälla att de både lämnar senare och hämtar tidigare.
Vi är väldigt tacksamma för det. 
 
Idag hade vi tänkt åka in till stan på förmiddagen och leta en klipptid till Elsa och Junie. Men de fick följa med grannen på promenad och blev sen bjudna på både lunch och pysselstund. Det gjorde ju ingenting för medan Nour sov passade även jag på att vila. Jag är så extremt trött nu att jag såklart tror att jag är dödssjuk. Inte ens två järntabletter om dagen gör mig piggare. Men när tjejerna kom hem igen packade vi in oss i bilen och drog till stan. Nour lämnade vi hos farmor och farfar och sen fick vi tag i två klipptider till nästa torsdag. Av mormor fick de nya handskar så nu hoppas jag att vi får ha kvar dessa resten av vintern. 
Innan hemfärd slog vi ihop oss med pappan för storhandling innan vi avslutade det hela med en klassisk middag på Big Boy.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :