Måndag

Ännu en alldeles för tidig morgon. Redan halv åtta kändes klockan som lunch så jag ringde farmor och frågade om hon inte skulle haka på till Haparanda och Torneå. Det var hon med på och halv nio plockade vi upp henne i stan. Tanken var att Nour skulle sova hela resan upp men icke det. En kvart var allt som passade. Väl framme började vi med att dra över gränsen för att köpa vinterskor till hela sällskapet. 5 par, en julklapp, en väska och en platta öl senare åkte vi mot IKEA. 
 
 
Där började vi med en lunch.
 
 
Så länge gick allt enligt planering, Men nu var det tänkt att Nour skulle sova lite i en kundvagn men se det passade sig inte heller. Så vi hade två toktrötta och en speedad unge medan vi tog oss igenom varuhuset. 
 
 
Ut kom vi tillslut. Jag fick med mig skenor, gardiner och lampor till lekrummet. Ungefär det jag åkte för minus några glömda saker i allt barnkaos. Nä det var inte så kaos faktiskt, dom är ganska lätta att ha med sig på utflykter trots att dom är så små och många.
 
Bilresan hem gick bra och nu sover allihopa. Själv orkar jag inte ens hålla mig vaken till Homeland så det blir nog godnatt redan nu. Man vet ju aldrig vilken tid morgondagen startar.
 
 
Norris, Junies, Elsas och mina. Nu ska vi matcha i snön!
 
 
 

Kommentera inlägget här :