Junie 20 månader

Igår blev Junie 20 månader, tänk att hon snart fyller två hela år. 2013 är ju året då Elsa fyller 4, Junie fyller 2 och Nour fyller 1. Oj vad det går undan. Tur att det ännu är några månader tills kalasen drar igång.
 
Junie är fortfarande världens roligaste unge att umgås med. Man har aldrig tråkigt med henne, men hon är väldigt bestämd. Just nu tror hon att hon klarar allt och man ska helst inte hjälpa henne med något. Munnen är fortfarande inte fylld med en massa tänder men jag tror mig ha sett minst åtta stycken. Inte hela men i alla fall så att man ser dem. Äta gillar hon men det kladdas något enormt. Hälla ut mjölken och skvätta den mot fönstret hör till ett av alla bus denna dam har för sig vid matbordet. Retas med sin storasyster är hon extremt bra på. De både lekar bra och bråkar bra men det är väl så det ska vara. Sin lillasyster älskar hon att krama, hålla, pussa och ge tutten när hon gråter. Men hon har även fått sig ett eller två nyp i sina små ben. Vad kan man annars säga om vår bästa tvåa, jo hon ska bestämt välja kläder själv. Det passar sig inte att ta på henne vad som helst just nu. Tur att jag var beredd, Elsa var ju likadan när hon var i denna ålder. Så jag vet ju att det går över. Men visst är det tur att vi ska till solen snart så hon fritt kan välja de sommarklänningar hon gärna vill ha mitt i vintern.
 
Ju just det, hon har lärt sig spotta! Charmknutte!
 
                                    
 
 

Kommentera inlägget här :