Förlossningsplanering

 
I veckan har jag både varit hos barnmorskan och på specmödra för förlossningsplanering. Hos bm gjordes väl inte så speciellt mycket, lyssnade på hjärtat som slog 150 slag/min, kollade blodtrycket som var bra trots min huvudvärk och magen mättes till sfmåttet 35cm.
 
Uppe på specmödra räknades det ut ett nytt beräknat datum då rutinultraljudet inte kunde stämma så bra. Gjorde ett tillväxtultraljud och igår vägde hon ca 2500gram vilket skulle stämma bättre med när vi fick ett positivt test.
Så det blir ett planerat snitt den 7 november och det betyder att jag bara har 11 dagar kvar som gravid. Känns riktigt bra att hon snart är på utsidan av kroppen istället. Det är tungt nu, inte för att jag är så speciellt jättefet eller har blivit det minsta svullen men det är trots allt min tredje fullgångna graviditet på tre år. Min kropp har gjort det bra och nu ska den få vila.
 
11 dagar alltså, mycket som ska hinnas på dessa dagar.

Kommentera inlägget här :