Junie 18 månader

Junie har ju hunnit bli 18 månader här för någon dag sedan. En till punkt på 2013 års "attgöralista" är att plugga in barnens personnummer (eller iallafall födelsedatum). Den enda vi trodde vi hade koll på var ju Elsa men inte ens hennes hade vi fått rätt när vi lämnade ett prov till Cederkliniken.
 
Men nu handlade det ju om Junie. Fortfarande är hon den charmigaste ungen på planeten och jag tror att hon vet om det själv. Tänder är inget hon badar i överflöd i direkt. Snart har hon dock hela 5 stycken. Pratar gör hon alltid men om det är svenska skulle jag ljuga. Men orden som går på upprepning här hemma är Elsa, mamma och dumma. Det sistnämnda har hon lärt sig av sin syster och jag gillar inte att hon sätter ihop det med mamma.
Annars älskar hon musik och dansar till allt som svänger lite. Var hon fått sin musikaliska sida från står skrivet i stjärnorna för från mig eller Fredde är det då definitivt inte!
 
Så trots att hon enligt forskning skulle ha det lite tungt, ni vet som mellanbarn och pseudotvilling tror jag faktiskt att hon har det helt underbart. Det har då vi med henne. Världens gladaste barn!
 

Kommentera inlägget här :