Söndagslördag

Idag gör vi inte mycket mer än gnäller över tröttheten. Jag och Elsa alltså.
Fredde är på sitt andra jobb. Jakten. Det är typ nästan mer än ett heltidsjobb. Nu låter det som jag klagar och idag stämmer det, jag är trött som en get och önskar att jag låg i sängen och att jägaren övade ålning på köksgolvet istället för mig. Nä man ska inte klaga, jag är glad att han har ett intresse som han älskar.

Elsa tog sig iallafall fyra ränder fram. (räknar i mattränder). Det såg inte vidare smidigt ut och hon lät arg som ett bi men tillslut fick hon tag i sin groda. Väldigt bra jobbat. Men det tog på krafterna så nu tar hon sig en välbehövlig lur i vagnen. Det är kanske nu jag ska ta en jag med men jag borde sätta mig och göra klart jobb som måste ordnas innan vi åker.

På tal om åka, så bär det av på måndag. Jag vet inte vad vi ska ha med....och jag vet inte hur vi ska ta oss till kallax....

Elsa har inte haft tid att ställa upp på bild idag så vi tar nåt gammalt istället. Här är hon typ 5 minuter gammal och väldans lik Paolo Roberto, som tur var sötade hon till sig det kommande dygnet.

Kommentera inlägget här :