Tisdag

Bra dag idag, jag och Elsa vaknade vid 11 och när även Fredde vaknade en halvtimme senare åkte vi in till stan. Vi för att träffa Märtha, Fredde för en massage.

Har gjort årets sista (kanske även första) goda gärning idag.
När vi satt och väntade på Märtha på en bänk i Småstaden kom det en tant och satte sig bredvid. Hon berättade att hon kände sig skakig och att hon ångrade att hon gett sig ut på stan. Rullatorn hade hon vid Gottis. (Blanda inte ihop med Gotis) Så jag sa att hon kunde hålla sig i vagnen så kunde vi följa henne. Hon blev superglad och vi gav oss iväg till hissen och tog oss fram till rullatorn och packade påsarna i korgen. I hissen ner började hon säga att hon vill ge mig 200kr för besväret. Jag ville inte ta emot pengarna och försökte säga att det absolut inte behövdes, då börjar den söta tanten gråta så det hela slutade med att jag fick ta emot 100kr för att hon skulle känna sig glad. Vi kom överrens om att hon skulle komma in på jobbet nästa gång hon var på stan och hälsa på. Hon var en riktig gullapa!

Lunchen blev på Nodo och innan vi drog hem till byn köpte vi en present till lilla Ingrid och en nyårsblåsa till gullapan. Den yngre alltså...

På kvällskvisten kom mormor, Harriet och Annika hit på en fika. Trevligt värre.



Gullapan var trött som bara en gullapa kan vara och gjorde en tidig kväll. Så jag har suttit och jobbat. Så nu kan jag vara med henne imorgon så hon slipper  följa och höra/se på 8 vuxna killar som har hockeycup på tvspel.

Godnatt.

Kommentera inlägget här :